Elektriniams paspirtukams taip pat reikalinga techninė apžiūra: 6 dalykai, kuriais derėtų pasirūpinti
Paspirtukų populiarumas miestuose nemenksta, o jų privalumus skaičiuojantys šios transporto priemonės mėgėjai ne visada pamini tai, be ko neapsieina nė viena transporto priemonė: reikalinga techninė priežiūra bei svarbu naudoti tausojančiai. Specialistai kviečia nenumoti ranka į paspirtuko priežiūros svarbą bei atkreipia dėmesį, kuriomis šios transporto priemonės dalimis bei aspektais turėtume pasirūpinti nuolat, rašoma pranešime.
Riedėti – smagu, prižiūrėti – nelabai „Deja, retas kuris pagalvoja apie elektrinio paspirtuko priežiūrą. O juk jeigu nebus laiku atliekama paspirtuko techninė priežiūra, gali pradėti dilti kai kurios dalys, atsipalaiduoti įvairūs varžtai – dėl to paspirtukas gali nustoti važiuoti, o tuomet jį patikimai sutvarkyti užtruks daugiau laiko bei sąnaudų, jau neminint paties važiavimo saugumo. Laiku prižiūrėti paspirtuką – vadinasi, laiku priveržti varžtus, pripūsti padangas bei suveržti stabdžius. Jei turite įsigiję paspirtuką, reikėtų ieškoti, kas šiuos darbus atliktų gerai, nebrangiai, operatyviai“, – sako transporto nuomos paslaugas teikiančios bendrovės „Bolt“ elektrinių paspirtukų plėtros vadovas Lietuvoje ir Latvijoje Eimantas Balta. Jis taip pat pastebi, kad nuomojant šią transporto priemonę privalumas yra tas, kad visada gali būti tikras, jos gausi sutvarkytą ir saugų naudoti paspirtuką. Įvertinusi praėjusių metų pamokas, kad, norint teikti kokybiškas paslaugas, samdyti specialistus iš išorės ne visada efektyvu arba suteiktos paslaugos kokybė nebūna pati geriausia, įmonė šiais metais priėmė sprendimą naudotis savo pačių techninio aptarnavimo centrais. Kenčia nuo vandalų ir netinkamo naudojimo Paspirtukų nuomos platformos metų patirtį šalyje skaičiuojanti įmonė Lietuvoje eksploatuoja daugiau kaip 1000 paspirtukų, o iki mėnesio pabaigos planuoja jų turėti beveik trigubai daugiau. „Lietuvoje naudojame trijų skirtingų modelių elektrinius paspirtukus, ir kiekvienas šių modelių turi savo problemas. Dažnu atveju dėl neatsakingo naudojimo nukenčia paspirtukų greičio bei stabdžių rankenėlės, galiniai purvasargiai. Kartais būna ir sisteminių gedimų, tačiau, pasitelkę į pagalbą patyrusią komandą, taip pat vyriausiąjį mechaniką, greitai juos sutvarkome“, – aiškina E. Balta. Kaip pagrindinę paspirtukų techninių bėdų priežastį jis įvardija vandalizmą, arba piktybišką sugadinimą, nulaužiant rankenėles, kojeles ar apgadinant paspirtuko korpusą. Kartais neteisingai pastačius paspirtukas gali nuvirsti ir taip gali nulūžti viena ar kita dalis. „Labai retais atvejais gedimų priežastis būna susidėvėjimas, dažniausiai tai yra netinkamas paspirtuko naudojimas“, – tvirtina „Bolt“ atstovas. Elektronikos platintojų asociacijos (EPA) projektų vadovė Laura Jurevičienė atkreipia dėmesį, kad atsakingi elektronikos gamintojai pastaruoju metu atsižvelgia į tvarumo tendenciją bei siekia gaminti įrangą, kurią būtų galima taisyti, tokiu būdu prailginant jos eksploatavimo laiką bei mažinant elektronikos atliekų kiekį. Tam tikrai elektronikos įrangos grupei Europos Komisija yra nustačiusi ir atitinkamas elektronikos projektavimo taisykles, numatančias taisymo galimybę. E.Balta elektrinių paspirtukų savininkams pataria pirmiausia atkreipti dėmesį į gamintojo nurodytas naudojimo rekomendacijas – jose įvardijami visi svarbūs eksploatavimo momentai. 6 patarimai paspirtukų naudotojams Varžtai. Viena iš svarbiausių eksploatavimo rekomendacijų yra periodiškai apžiūrėti paspirtuką, patikrinti visas dalis, apžiūrėti atsipalaidavusius varžtus: jei reikia, priveržkite. Tepimas. Pasirūpinkite sutepti reikiamas paspirtuko dalis. Laidai. Patikrinkite, ar nėra atsipalaidavę ar atsijungę jungiamieji laidai. Patikrinus juos galima sujungti, suveržti papildomomis tvirtinimo priemonėmis. Vis dėlto panašiais atvejais geriau rinktis remonto paslaugas atliekančias įmones. Padangos. Patikrinkite ir, jei reikia, pripūskite. Važiavimo kultūra. Ji irgi turi įtakos paspirtuko gyvavimo laikui. Važiuokite atsakingai, kur reikia – sulėtinkite greitį (ypač lenkdami pėsčiuosius ar dviratininkus – šiuo atveju nelaimingo atsitikimo rizika yra didžiausia). Parkavimas. Svarbu paspirtuką pastatyti tvarkingai, ne viduryje šaligatvio ar dviračių tako, geriausia – prie dviračių stovų ar prie stabilios atramos, kad papūtus vėjui nenuvirstų. „Skatinti atsakingą vartojimą, siekiant, kad elektronikos įranga būtų naudojama kuo ilgiau, yra ir vienas iš mūsų asociacijos veiklos principų. Lygiai taip pat aktualu, kad elektronikos atliekos būtų tinkamai rūšiuojamos bei perduodamos įgaliotiems tvarkytojams, kurie pasirūpintų jos perdirbimu. Šiuo tikslu esame įkūrę visoje Lietuvoje veikiantį smulkiosios ir stambiagabaritės elektronikos atliekų surinkimo tinklą, šioms atliekoms skirtus specialius konteinerius galite rasti prekybos centruose ar šalia jų, bibliotekose ir kitose įstaigose. Atkreiptinas dėmesys, kad sugedęs ir nebenaudojamas paspirtukas nėra metalo laužas – jis yra elektronikos atlieka, kuri turi būti atitinkamai profesionaliai sutvarkoma“, – primena L.Jurevičienė. E.Baltos teigimu, 90 proc. „Bolt“ gaminto paspirtuko konstrukcijos yra iš aliuminio ir kitų perdirbamų medžiagų, o pažangus paspirtuko dizainas ir konstrukcija leidžia daugumą apgadintų paspirtukų sutaisyti, užuot nustojus juos naudoti. „Vadovaudamiesi šiuo principu norime prisidėti prie tvaraus vartojimo bei mažinti atliekų susidarymą aplinkoje“, – sako įmonės atstovas. |